تخریب جنگل های گرمسیری در سال 2020 تسریع شد

تخریب جنگل های گرمسیری در سال 2020 تسریع شد

A wildfire burned through part of the vast Pantanal wetlands in Mato Grosso State, Brazil, in August.

برای شنیدن داستان های صوتی بیشتر از ناشرانی مانند نیویورک تایمز ، Audm را برای iPhone یا Android بارگیری کنید.

جنگل های گرمسیری در سراسر جهان در سال 2020 و با وجود رکود اقتصادی جهانی ناشی از همه گیری ، که تقاضا برای برخی از کالاهایی را که در گذشته باعث جنگل زدایی شده اند ، کاهش می دهد ، در مقایسه با سال قبل با سرعت بیشتری نابود شدند.

در سراسر جهان ، طبق گزارش موسسه منابع جهانی ، یک گروه تحقیقاتی مستقر در واشنگتن ، از بین رفتن جنگل های گرمسیری اولیه با رشد قدیمی ، که نقش مهمی در دفع کربن از جو و حفظ تنوع زیستی دارد ، از سال 2019 12 درصد در سال 2020 افزایش یافته است. که سالانه در مورد موضوع گزارش می دهد.

به طور کلی ، بیش از 10 میلیون هکتار جنگل گرمسیری اولیه در سال 2020 از بین رفت ، منطقه ای تقریباً به وسعت سوئیس. تجزیه و تحلیل موسسه گفت: از بین رفتن این جنگل بیش از دو و نیم میلیارد تن دی اکسید کربن به جو یا تقریباً دو برابر بیشتر از سالانه اتومبیل ها در ایالات متحده به هوا می ریزد.

راد تیلور ، مدیر جهانی برنامه جنگل این موسسه ، گفت: “ما هنوز جنگل اولیه را با سرعت غیر قابل قبولی از دست می دهیم.” “12 درصد افزایش سالانه بیش از حد زمانی است که روند باید کاهش یابد.”

برزیل بار دیگر جهان را در از دست دادن جنگل با اختلاف زیادی هدایت کرد ، زیرا سیاست های حامی توسعه رئیس جمهور این کشور ، جائر بولسونارو ، منجر به ادامه برش گسترده شد. همچنین در کامرون در آفریقای غربی خسارات جسمی جنگل گزارش شده است. و در کلمبیا ، پس از کاهش امیدوار کننده در سال 2019 ، ضررها سال گذشته دوباره افزایش یافت.

اندونزی و مالزی نقاط درخشان نادر بودند ، با از بین رفتن جنگل ها از سال 2019 کاهش می یابد. برای اندونزی ، سال 2020 چهارمین سال متوالی کاهش بود ، این نشانه موفقیت دولت در تلاش برای متوقف کردن جنگل زدایی پس از یک فصل وحشتناک آتش سوزی در سال 2015 بود.

همانند سالهای گذشته ، این م saidسسه گفت ، بیشترین تلفات جنگلها در مناطق استوایی به دلیل کشاورزی ، تولید کالاهایی مانند روغن نخل و کاکائو یا تلاشهای معیشتی توسط کشاورزان کوچک صورت می گرفت. در هر صورت ، جنگل ها معمولاً صاف و برش خورده و بقایای حاصل از آن برای تهیه مزارع سوزانده می شود. اغلب این آتش سوزی ها می توانند از کنترل خارج شوند ، در نتیجه از بین رفتن بیشتر جنگل ها انجام می شود و گرم شدن و خشک شدن ناشی از تغییرات آب و هوایی می تواند وضعیت را حتی بدتر کند.

بیشترین تلفات جنگل ها در برزیل ، مانند سالها در جنگل های بارانی آمازون رخ داده است. اما امسال پنتانال ، منطقه بسیار عظیم تالاب ها در قسمت جنوبی کشور ، که مناطقی از بولیوی و پاراگوئه را نیز در بر می گیرد ، در خسارات بسیار کمک کرد. این منطقه خشکسالی تاریخی را تجربه کرد ، که با تغییر آب و هوا بدتر شد و منجر به یک فصل آتش سوزی شدید شد ، در سال 2020 16 برابر تلفات جنگل نسبت به سال قبل منجر شد.

فرانسس سیمور ، یکی از اعضای ارشد این مituteسسه ، گفت که آنچه در Pantanal رخ داده است تنها یک نمونه از افزایش نقش گرم شدن کره زمین در از بین رفتن جنگل است. وی گفت: “شوم ترین سیگنال از داده های سال 2020 تعداد مواردی است که جنگل ها خود قربانی تغییرات آب و هوایی شده اند.” “طبیعت مدت طولانی است که این خطر را برای ما زمزمه می کند ، اما اکنون او فریاد می کشد.”

سال گذشته ، گزارش های حکایتی از برزیل و دیگر کشورها نشان می داد که جنگل زدایی به دلیل همه گیری افزایش می یابد ، زیرا بحران بهداشتی مانع تلاش دولت ها برای اعمال ممنوعیت های قطع قانونی می شود و کارگرانی که به دلیل رکود اقتصادی شغل خود را از دست داده اند از شهرها به مناطق روستایی برای کشاورزی. اما آقای تیلور گفت این تجزیه و تحلیل نشان داد “هیچ تغییر سیستماتیک آشکاری در از بین رفتن جنگل ها در نتیجه همه گیری وجود ندارد.

در هر صورت ، بحران و رکود اقتصادی جهانی ناشی از آن باید به دلیل کاهش تقاضا و قیمت روغن نخل و سایر کالاها ، باعث کاهش کلی جنگل ها شود. گرچه ممکن است کاهش تقاضا به بهبود اوضاع اندونزی و چند کشور دیگر کمک کرده باشد ، اما خانم سیمور گفت در جهان “حیرت آور است که در یک سال که اقتصاد جهانی چیزی بین 3 تا 4 درصد منقبض شده است ، تلفات اولیه جنگل 12 درصد افزایش یافته است. “

nytimes.com/2021/03/31/climate/deforestation-amazon-brazil.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.