مطالعات جدید نشان می دهد که ویروس کرونا در حال تکامل است تا بیشتر در هوا منتقل شود

ذرات ریز آئروسل که در حین تنفس ، صحبت و آواز خواندن مردم پخش می شوند ممکن است بیشتر از قطرات رطوبت بزرگتر حاوی ویروس کرونا باشند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که ویروس کرونا در حال تکامل است تا به راحتی در هوا پخش شود. اما یک خبر خوب نیز وجود دارد: ماسک ها می توانند کمک کنند.

محققان در سنگاپور در 6 اوت در بیماریهای عفونی بالینی گزارش دادند که حدود 85 درصد از RNA ویروس کرونا در تنفس بیماران مبتلا به COVID-19 در ذرات ریز آئروسل یافت شد که اندازه آنها کمتر از پنج میکرومتر بود. این یافته آخرین شواهدی است که نشان می دهد COVID-19 عمدتا از طریق هوا در قطرات ریز منتقل می شود که ممکن است ساعت ها معلق بماند تا قطرات بزرگتری که به سرعت به زمین می افتند و سطوح را آلوده می کنند.

مشابه این نتیجه ، دونالد میلتون در دانشگاه مریلند در کالج پارک و همکارانش دریافتند افرادی که نوع آلفا را حمل می کردند 18 برابر بیشتر از RNA ویروسی در آئروسل ها نسبت به افرادی که با نسخه های کمتر مسری ویروس آلوده بودند ، داشتند. این مطالعه ، که در 13 آگوست در medRxiv.org ارسال شد ، هنوز مورد بررسی همتا قرار نگرفته است. همچنین مشخص شد که ماسک های گشاد می توانند میزان آئروسل های حامل ویروس را تقریباً به نصف کاهش دهند.

برای به روز رسانی ایمیل در مورد آخرین اخبار و تحقیقات کرونا ثبت نام کنید
در یک آزمایش ، تیم مریلند ویروس را از نمونه های هوا در آزمایشگاه تولید کردند. این می تواند شواهدی باشد که ممکن است برخی از متخصصان بی میل را متقاعد کند که این ایده را که ویروس عمدتا از طریق هوا منتقل می شود ، بپذیرند.

بحث بر سر انتقال آئروسل تقریباً از آغاز همه گیری کووید -19 ادامه داشته است. سال گذشته ، 200 دانشمند با نوشتن نامه ای به سازمان بهداشت جهانی از سازمان درخواست کردند تا انتشار آئروسل ویروس را تایید کند (SN: 7/7/20). در آوریل ، WHO اطلاعات خود را در مورد انتقال به آئروسل افزایش داد (SN: 5/18/21). مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده چند هفته قبل آئروسل ها را بعنوان محتمل ترین منبع انتشار اعلام کرده بود.

مطالعات قبلی بر روی میمون ها نیز نشان داده است که ویروس بیشتری نسبت به قطرات بزرگ در آئروسل ها به پایان می رسد. اما برخی کارشناسان می گویند هنوز شواهد مستقیمی مبنی بر انتشار ویروس به طور عمده در هوا وجود ندارد.

لینسی مار ، مهندس عمران و محیط زیست در Virginia Tech در بلکسبورگ ، که ویروس ها را در هوا مطالعه می کند ، می گوید: “شواهد غیر مستقیم زیادی وجود دارد که نشان می دهد مسیر هوایی – تنفس آن غالب است.” او یکی از 200 دانشمندی بود که سال گذشته به سازمان بهداشت جهانی نامه نوشت. او می گوید: “هوابرد” یک کلمه بارگذاری شده در محافل کنترل عفونت است. ” به همین دلایل ، کارشناسان کنترل عفونت تمایلی به تماس با ویروس کرونا در هوا ندارند بدون اثبات قوی.

بیشتر موارد COVID-19 در تماسهای نزدیک خانگی بوده است-معمولاً در ناحیه چلپ چلوپ بزرگ 6 فوت. به سختی می توان تشخیص داد که آیا چنین عفونت هایی با آلودگی قطرات بزرگ منتقل شده اند یا با تنفس یک هوا. مار می گوید اما برای شرایط دیگر ، مانند زمانی که مراجعه کنندگان هنگام نشستن در رستوران با فردی مبتلا به COVID-19 آلوده می شوند ، آئروسل ها واقعاً تنها توضیح هستند.

مهندس مکانیک کووک وای تام از دانشگاه ملی سنگاپور سعی کرد نمونه ای از بیماران مبتلا به COVID-19 را هنگام تنفس ، صحبت یا آواز خواندن ، تا حدی برای رفع نگرانی های شکاکان تولید کند. او می گوید: “من این کار را برای متقاعد کردن برخی دوستان بسیار نزدیک انجام می دهم.” او و همکارانش یک آزمایشگاه متحرک را به اتاق 22 بیمار منتقل کردند و از داوطلبان خواست سر خود را به یک مخروط فلزی بزرگ بچسبانند.

New studies hint that the coronavirus may be evolving to become more airborne

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.