شبکه محصول سالم با هدف تامین امنیت غذایی ایجاد شد

امنیت غذایی

از سوی ستاد توسعه زیست‌ فناوری شبکه محصولات سالم به منظور تامین امنیت غذایی راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، به منظور توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه‌بندی محصولات سالم کشاورزی و بازسازی، بازیابی و فروش این محصولات در راستای ارتقاء سلامت و حفظ ایمنی غذا از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری “شبکه محصول سالم” با عنوان “طرح شمس” راه‌اندازی شد.

این شبکه با مشارکت شرکت‌ها و گروه‌های کنش‌گر و تاثیرگذار بر زنجیره تامین محصولات سالم تشکیل شده است و هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و ماموریت‌های شبکه ایفا می‌کنند.

  1. در حال حاضر مدل کاری 12 گام با محصول سالم از مزرعه تا سفره در مدیریت زنجیره تامین سبز که توسط یکی از موسسات فعال، تدوین و ارائه شده است در اتاق فکر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی مورد تایید قرار گرفت.
  2. تعیین شاخص‌های سلامت و رتبه‌بندی، صدور گواهی و رهگیری محصولات کشاورزی و غذایی در زنجیره تامین محصولات سالم توسط اعضا و ایجاد شبکه معتمد همکار میان شرکت‌های خصوصی و موسسات دولتی و غیر دولتی برای ارتقای سلامت کشور از جمله اهداف “طرح شمس” است.

شبکه محصول سالم همچنین اهدافی چون افزایش ظرفیت و بهره‌وری تولید و توزیع محصولات سالم با توسعه فعالیت‌های نوآورانه و جمعی با بهره‌مندی کشور از فناوری‌های مرتبط با سلامت، کسب اعتماد مصرف‌کننده، فعالیت مشترک و منسجم برای تحقیقات، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و غذایی سالم، ایجاد ارتباط با بانک‌ها و سازمان‌های اعتباری و بیمه‌ای با هدف تسهیل و گسترش خدمات مالی به اعضا، ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و وظایف «شمس»، تلاش برای ساماندهی و حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک در تولید و صادرات و پیگیری حقوقی برای جلوگیری از تولید محصولات غیر استاندارد را دنبال می‌کند.
https://www.isna.ir/news/97022212042/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.