اولین گزارش سازمان ملل در مورد تنوع زیستی منتشر می شود

اولین گزارش سازمان ملل در مورد تنوع زیستی منتشر می شود

سازمان ملل قصد دارد اولین گزارش جامع علمی خود در مورد وضعیت تنوع زیستی کره زمین را عصر امروز منتشر کند که حاوی اطلاعاتی در مورد تهدیدات فراروی کره زمین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهونیوز، در این گزارش وضعیت تنوع زیستی انواع گیاهان و گونه‌های جانوری تشریح و توضیح داده شده که ادامه این وضعیت چه شرایطی را برای کره زمین ایجاد خواهد کرد.

رابرت واتسون مسئول اصلی نگارش این گزارش ماه گذشته اعلام کرد که در مجموع پنج تهدید اصلی تنوع زیستی کره زمین را تهدید می‌کند که عبارتند از تبدیل جنگل‌ها و زمین‌های سبز به زمین کشاورزی، صید بیش از حد ماهی از اقیانوس‌ها، تغییرات آب و هوایی و افزایش آلودگی هوا و گسترش گونه‌های جانوری مهاجم.

وی افزود: دولت‌ها در آغاز راه مقابله جدی با این مشکلات هستند و اگر نتوانند مشکلات مذکور را برطرف کنند جهان در آینده برای تأمین آب و مواد غذایی با چالش‌های جدی تری مواجه می‌شود.

به گفته واتسون در گزارش یادشده نحوه کاهش تنوع زیستی جهان به طور مفصل توضیح داده شده و اسناد و مدارک مرتبط با آن در جوامع مختلف نیز منتشر شده است. در بخشی از این گزارش تصریح شده که بیش از یک میلیون نوع گونه گیاهی و جانوری در خطر انقراض هستند، ولی هنوز زمان کافی برای نجات کره زمین وجود دارد.

کد خبر 4609414

mehrnews.com/news/4609414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.